Laatste nieuws

Dinsdag 9 Juni 2015 Puttalam en Kalpitya

Na de rustdag van gisteren maar weer eens een actieve dag. Met de bus naar Negombo busstation. Hier de bus gepakt naar Chilaw. Het was een lange rit van 2 of 2,5 uur. In Chilaw gewandeld naar het treinstation. Eindelijk de beentjes even strekken en ongeveer een kilometer lopen. Hier een treinkaartje gekocht naar Puttalam. Ik had geluk de trein had vertraging en daardoor was ik binnen het kwartier op weg naar Puttalam. Ook dit was een afstand van zo'n 2uur. De banken zitten hier wat ruimer en in plaats van airco staan alle deuren en ramen open. Dus heel wat gerieflijker dan in de bus. In Puttalam gekozen voor een driewieler naar Kalpitya. Kalpitya ligt op het noordelijkste puntje van dit schiereiland. Met de bus zou deze afstand van 40 kilometer te lang duren en kom ik met de terug reistijd in de knel. Omdat ik hier dus ook niet wilde blijven overnachten dus de tuk-tuk. Heen en terug 1400 rupies. Onderweg waren er vele zoutpannen te zien. Voor vele koeien en geiten die op de weg liepen moest worden uitgeweken. Aan de ene kant van de weg ligt de zee en aan de andere kant de lagune van Puttamalan. De zon weerkaatst op het blauwe water van de lagune. Echt een mooi plaatje. Hier wordt ook veel aan windsurfen gedaan maar daar heb ik mij maar niet aan gewaagd. Alleen hier naar kijken is al mooi om te zien hoe handig men dit doet. De tuk-tuk driver wilde mij ook nog een nieuw hotel laten zien dat volgende week pas geopend wordt. Ik doe de foto ervan hierbij dit lijkt mij wel wat als ik ooit weer in Sri Lanka zal komen. Het is echt een paradijsje. De video geeft natuurlijk nog een beter beeld. Vooral de badkamer is echt modern en vooral heel groot. Terug ging het weer richting Puttalam. Nu de trein genomen naar Negombo. Omstreeks half negen kwam ik in het hotel aan. Snel douchen en eten. Vanavond het zwemuurtje dus maar een keer overgeslagen want om nu nog met volle buik te gaan zwemmen lijkt mij ook niet goed. Dit was echt weer een van die prachtige dagen. Morgen alweer mijn laatste dag. Het door mij gemaakte reisprogramma heb ik niet helemaal uitgevoerd maar het meeste wel. Ook nu blijken de dagen weer te weinig of is het reisprogramma te uitgebreid. Misschien had ik ook een rustdag minder kunnen nemen. In ieder geval heb ik door wat rustdagen elke reisdag met volle energie kunnen beginnen. Op naar bed nu.

5 Reacties op Dinsdag 9 Juni 2015 Puttalam en Kalpitya

1. Hallo Stef,
    Prachtige verhalen en prachtige foto’s heb je weer gemaakt!!!
    Wat een geweldige reis was dit weer!
    Voor morgen een veilige vlucht naar huis gewenst!
    Groetjes, Carola.

2. Elise Wassing Wanders // 10 juni 2015 op 19:08 //

Hoi Stef, wat vliegt de tijd! Zit het er nu al weer op? Wat heb ik genoten van jouw verhalen. Er is een schrijver aan jou verloren gegaan. Een goede voorbereiding werpt zeker zijn vruchten af, dat is duidelijk. En aan humor ontbrak het zeker niet! Wat heb je weer een schitterende reis gemaakt! Wij wensen jou een hele goede terugreis! Liefs van ons allemaal! Elise

3. Hoi Stef, je hebt weer een mooi verhaal geschreven en prachtige foto,s geplaatst. Morgen nog de laatste dag om nog iets leuks te gaan bekijken en dan zit de vakantie erop.Achteraf gezien zijn de dagen hier toch nog voorbij gevlogen. Geniet morgen nog van je laatste vakantiedag!!! Liefs

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.