Laatste nieuws

2016

• Vrijdag 1 juli 2016 dag van vertrek

3 juli 2016 // 0 Reacties

De reis van het hotel midden in de nacht was een ongekende rustige reis wat het verkeer betreft op deze overdag of zo drukke weg richting het vliegveld. Bij de ingang van de luchthaven werden de koffer en handbagage direct al gescand en werd er [...]
  • Donderdag 30 juni 2016 2e dag bij Alisha

1 juli 2016 // 0 Reacties

Vanmorgen ben ik om 06:30 uur wakker geworden en om half acht opgestaan om me te gaan douchen. Ik heb heerlijk geslapen niets meer gehoord en ook geen beestje gezien zoals Nandani dat altijd noemt. Het ontbijt bij Alisha was uit de kunst en wat wil [...]
  • Woensdag 29 juni bezoek aan Alisha

Het is vandaag de bedoeling om Alisha te bezoeken iets ten zuiden van de stad Galle. Alisha is het uitvoerend orgaan van de Nederlandse stichting Pikaspon. Deze stichting zet zich in voor de kansarmen in Sri Lanka door onder anderen het bouwen van [...]
  • Met Dulani, die werkzaam is op de luchthaven van Katunayke Colombo een goede kennis van mij, heb ik om half elf afgesproken in de botanische tuin van Gamphaha. Allereerst had Dulani voorgesteld om 10:00 uur. Dat vond ik nogal vroeg omdat ik helemaal [...]
  • Maandag 27 juni 2016 2e dag Kandy

28 juni 2016 // 0 Reacties

Vannacht heb ik heerlijk geslapen hier in mijn hotel in Kandy en ik werd om 7:00 uur wakker zonder wekker. Het wordt hier 's-nachts wel behoorlijk koud als je de warmere temperatuur van omgeving Colombo bent gewend. Ik had een kamer waarop een [...]
  • Zondag 26 juni 2016 Kandy

26 juni 2016 // 3 Reacties

Afgelopen avond was er volop muziek in verband met een familie reünie. De vrij harde muziek ging wel door tot 23:00 uur. Tiny kon ik daardoor bijna niet verstaan aan de telefoon. Kan ook aan mijn doofheid liggen natuurlijk. Vandaag ben ik [...]
  • Zaterdag 25 juni 2016 bezoek aan Shirley

26 juni 2016 // 0 Reacties

Vanmiddag ga ik om 16:30 uur Shirley en zijn gezin bezoeken. Dit gezin woont vlak in de buurt van het vliegveld in het dorp Raguna wat onder Negombo valt. Het gezin heeft twee kinderen. Ruwanthi, zij is net afgestudeerd aan de universiteit van [...]
  • Vanmorgen de dag weer begonnen met een heerlijke Sri Lankan omelet. Het serveerstertje vroeg al waarom ik vaak 's-morgens een omelet nam omdat er nog zoveel andere lekkere dingen waren. Vervolgens de bus genomen richting busstation van Negombo. Hier [...]
  • Donderdag 23 juni 2016 Merigama

24 juni 2016 // 1 Reactie

Vandaag met de bus naar Merigama geweest. Dit was een mooie route door de binnenlanden. Voorlopig hoef ik hier ook geen ayoveda massage. Door de rit met deze bussen masseert zich alles vanzelf. Onderweg een prachtig gevarieerd landschap de ene keer [...]
  • Woensdag 22 juni 2016

23 juni 2016 // 0 Reacties

Vanmorgen zou ik om 9:00 uur opgehaald worden door Asanka. Voor de zekerheid heb ik hem nog maar een sms- je gestuurd met de naam van het hotel en de straatnaam. Om 9:07 uur stond Asanka met zijn busje al voor de deur. Mooi op tijd dus. We begroeten [...]
  • Dinsdag 21 juni 2016

21 juni 2016 // 0 Reacties

Ik heb weer heerlijk geslapen in mijn tweepersoonsbed. Tiny heeft mij gisterenavond nog een mailtje doorgestuurd die Nandani ontvangen had van Alisha. Dit is onze contactpersoon in Sri Lanka. Zij vroeg in het mailtje aan Nandani het postadres en het [...]
  • Maandag 20 juni 2016

20 juni 2016 // 1 Reactie

Gezien de fikse wandeling gisteren het vandaag maar een rustig aan gedaan. Geen bus geen trein maar wel lekker rondstruinen vlak in de naaste omgeving. Als je dan ziet hoe de vissers hier wonen en in de verte een moskee met bladgouden gekleurde [...]
  • Zondag 19 juni 2016

19 juni 2016 // 1 Reactie

Het is zondag maar ook poya-dag in Sri Lanka. Poya-dag is een boeddhistische feestdag die gevierd wordt bij volle maan. Vandaag had ik dan ook naar een van de belangrijkste tempels in Colombo willen gaan. Maar omdat daar dus vandaag tijdens de poya [...]
  • Zaterdag 18 juni 2016

18 juni 2016 // 2 Reacties

Vannacht wederom heerlijk geslapen. Misschien komt het wel van het heerlijke Lion's bier van gisteren avond bij het eten. Omdat ik gisteren eigenlijk nog een rustdag had willen houden en dat niet gedaan heb begon vanmorgen mijn ontbijt om 9:00 [...]
  • Vrijdag 17 juni 2016

17 juni 2016 // 1 Reactie

Zoals ik thuis heerlijk kan slapen zo heb ik het hier ook. Werd wakker zonder wekker om 7:00 uur en ben opgestaan om 8:30. Mijn voornemen was dan ook om de eerste twee dagen te aclimatiseren. Ik heb een heerlijk ontbijtje gehad met een Sri Lankan [...]
  • Donderdag 16 juni 2016

16 juni 2016 // 2 Reacties

Het vliegtuig van Qatar zou als het goed was gegaan om 18:00 gisterenavond richting Doha (Hamat International Airport) vertrekken. Dit werd echter een half uur later. Hierdoor kwam het toestel ook een half uurtje later binnen. Voor mijn vlucht naar [...]
  • Schiphol 15 juni 2016 vertrek

15 juni 2016 // 2 Reacties

De reis met de trein van Doetinchem naar schiphol is goed verlopen. Bij het inchecken had ik wel drie kilo te veel aan bagage bij me maar daar deed men niet moeilijk over. Misschien kwam dit wel door dat het computersysteem daarvoor was uitgevallen [...]
  • OPNIEUW OVERSTROMINGEN IN SRILANKA

29 mei 2016 // 0 Reacties

Afgelopen zondag (29 mei 2016) kreeg ik een telefoontje van Pieter van der Laar van de stichting Pikaspon. De stichting Pikaspon is opgericht op 28 juni 2005. De stichting heeft als doel "Het verlenen van humanitaire hulp in ontwikkelingslanden" met [...]