Laatste nieuws

Zondag 26 juni 2016 Kandy

Afgelopen avond was er volop muziek in verband met een familie reünie. De vrij harde muziek ging wel door tot 23:00 uur. Tiny kon ik daardoor bijna niet verstaan aan de telefoon. Kan ook aan mijn doofheid liggen natuurlijk. Vandaag ben ik vertrokken naar Kandy. Dit zal een lange zit worden met de bus. Ik ben om 9:00 uur vertrokken uit Negombo busstation en kwam om 13:00 uur aan in Kandy. Bij de bushalte van het hotel was ik om 8:30 al vertrokken naar het busstation om daar de bus naar Kandy te nemen. Toen ik bij het hotel op de bus zat te wachten waren er ook zo'n zestal backpackers en die gingen met een luxe airco bus op pad. Dat noem ik toch ook geen backpacken. De eerste halte was die bij het busstation bij de luchthaven. Onderweg was weer heel veel te zien en ik heb me geen minuut verveelt. Dit was een bus met aan de ene zijde twee stoelen en aan de andere zijde drie stoelen. Dit was ook weer nieuw voor mij terwijl ik al in zoveel bussen hier heb gezeten. De bus kwam ook nog door Kegalle. Dit is de plek waar Alisha de hulpgoederen heeft uitgedeeld aan de mensen die getroffen waren door de aardverschuiving en watersnood van afgelopen mei. Weer een eindje verder was de Tafelberg te zien met links daarvan de aardverschuiving.
Helaas kun je vanuit de rijdende bus geen goede foto's maken hiervan. We zijn nu echt in het hoogland van Sri Lanka met prachtige vergezichten. Onderweg heeft mijn bus ook nog een grote vrachtwagen ingehaald waarop twee olifanten werden vervoerd. Een van de twee had hele grote slagtanden. Waarschijnlijk gaan de olifanten naar het olifanten weeshuis wat hier vlak bij ligt te weten Pinnawella. Nadat ik in Kandy aankwam ben ik eerst op zoek gegaan voor een hotel. Thuis had ik bij de voorbereiding al wel een aantal hotels op het oog qua prijs en wat ze te bieden hebben. Geboekt had ik nog niets. Omdat ik nog geen juiste dag wist. Bij het busstation heb ik een driewieler genomen (tuk-tuk) en ben naar het Kandy view hotel gegaan. De tuk-tuk chauffeur wist wel een beter hotel voor mij vertelde hij. Dat hotel was echter wel vier keer zo duur. De bedoeling van hem was natuurlijk dat hij dan provisie van dat hotel kreeg. Dus nee dat werd het niet. Ik heb nu een kamer met airco en ontbijt voor 3000 rupie oftewel 18 euro.

Vervolgens ben ik naar het treinstation gegaan om daar al vast een plaats 1e klas te reserveren voor de terugreis van morgenmiddag 15:00 uur.

Verder ben ik nog in een groot nieuw ogend en modern winkelcentrum geweest waar ook onder anderen Odel in zit.

Bij het wandelen om het meer heb ik ook nog een varaan gezien.

Vele mensen waren er ook de grote karpers aan het voeren. Omdat ik mijn lange broek was vergeten mee te nemen kan ik niet naar de tempel van de tand. Hier wordt de hoektand van Boeddha in een schrijn bewaard.

Dus ging ik op de markt op zoek naar een lange broek. De broek is natuurlijk te lang maar geen nood zei de verkoper de kleermaker zit om de hoek en in no time is hij dan op maat. De prijs was inclusief de kosten van de kleermaker. Het was een echte linnen broek vertelde de verkoper en hij vroeg er 3000 rupie voor. Uiteindelijk kon ik hem voor 1300 rupie kopen. Nee ik vond die broek van linnen maar niets en heb op een andere plek een sari gekocht. Bij de toegang van de tempel wordt je nog steeds door de politie gecontroleerd en ook de rugzak moet dan open. De politieman zag dat ik moeite had met het omdoen van de sari en heeft mij spontaan geholpen.

Op zondag is het altijd drukker dan anders. Omdat het inmiddels al donker was geworden zag alles er sprookjesachtig uit. Vorig jaar ben ik hier alleen overdag geweest en op de zelfde dag weer terug gereisd naar Negombo. Ik moet toegeven dat het met verlichting toch mooier en indrukwekkender is.

3 Reacties op Zondag 26 juni 2016 Kandy

1. Elise Wassing // 28 juni 2016 op 20:47 //

Hoi Stef, ik heb al een keer of vier jou geschreven, maar ik vraag mij af of jij mijn berichtjes wel krijgt. Het lijkt alsof er iets fout gaat. Als jij ze toch ontvangt hoor ik het graag. Groetjes, Elise

• Hoi Elise. Er gaat niets fout en ik heb alle vijf berichten ontvangen. Bedankt daarvoor. Dadelijk na het ontbijt pak ik de bus weer naar Alisha in het zuiden. Misschien dat ik dan meteen iets kan overleggen wat het huisje betreft van Nandani’s moeder. Liefs Stef

2. Tinywennekes // 27 juni 2016 op 19:07 //

Prachtig Stef en wat een schitterende foto,s weer. Het is ook een prachtig land.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.