Laatste nieuws

Maandag 27 juni 2016 2e dag Kandy

Vannacht heb ik heerlijk geslapen hier in mijn hotel in Kandy en ik werd om 7:00 uur wakker zonder wekker.
Het wordt hier 's-nachts wel behoorlijk koud als je de warmere temperatuur van omgeving Colombo bent gewend. Ik had een kamer waarop een éénpersoons bed stond en een tweepersoons. Geslapen heb ik in het eenpersoonsbed met alle dekens van alle bedden.
Ja hier in het hoogland kan het 's-nachts wel eens koud zijn en dan heb je echt geen airco, maar een paar dekens nodig. En dan neem ik nog speciaal een kamer met airco die ik dan niet gebruikt. Had me 600 rupie gescheeld. Niet alleen het ontbijt was hier weer perfect maar vooral het adembenemende uitzicht vanuit de ruimte boven in het hotel.

Was vanmorgen nog even aan het overdenken tussen de keuze of de thee tuinen bezoeken in het wat verder gelegen hoogland of de botanische tuin. Ik kwam er al snel achter dat de theeplantages bezoeken geen keuze is 50 kilometer heen en 50 kilometer terug en mijn trein vanmiddag vertrekt om 15:00 uur met een gereserveerde plaats. De keuze was snel gemaakt. Dus
ben ik vanmorgen naar de botanische tuin geweest. Ik heb mij gezien de beperkte tijd vanaf het hotel laten brengen voor 500 rupie. Toen bleek dat ik later toch nog tijd over had ben ik met de bus teruggegaan naar Kandy voor 15 rupie. In de botanische tuin viel er af en toe een druppeltje. Zogauw ik de paraplu pakte was het ook al droog

's-Middags was ik al om 13:30 uur op het treinstation terwijl mijn trein pas om 15:00 uur vertrekt. Veel te vroeg maar ik verveel me geen minuut. Er is zoveel om je heen te zien op zo'n station. Ik wist wel dat ik 1e klas had geboekt met airco maar niet dat ik in de panorama trein zat. Verrassend mooi onderweg. De meeste stukjes heb ik gefilmd en zal dit als ik weer thuis ben plaatsen.

Aangekomen in Colombo wilde ik de snelle expres bus nemen naar Negombo. Helaas die was uitgevallen en zo kwam ik toch nog laat aan in mijn hotel. Ik heb me na het eten pas gedouched. Niet erg fris dus maar prioriteiten gaan voor.