Laatste nieuws

verslag komt [...]
  • Dinsdag 9 Juni 2015 Puttalam en Kalpitya

9 juni 2015 // 5 Reacties

Na de rustdag van gisteren maar weer eens een actieve dag. Met de bus naar Negombo busstation. Hier de bus gepakt naar Chilaw. Het was een lange rit van 2 of 2,5 uur. In Chilaw gewandeld naar het treinstation. Eindelijk de beentjes even strekken en [...]
  • Maandag 8 juni 2015

8 juni 2015 // 0 Reacties

Na de vermoeiende dag van gisteren een rustdag voor [...]
  • In 2010 zijn Tiny, Nandani en ik samen naar Sri Lanka gereisd om daar Nandani’s moeder te bezoeken. Manisha Perara heeft toen onze rondreis verzorgt. Manisha had ik al eerder gebeld voor een wederzien. Het toeval wilde dat ze vandaag gasten op [...]
  • Vanmorgen toch weer vertrokken naar de Henarathgoda Botanic Garden. Bij de bushalte vlak bij het hotel was het even wachten op de bus die zou komen om mij naar het busstation van Negombo te brengen. Wachten vind ik hier nooit erg omdat er genoeg om [...]
  • Vrijdag 5 juni

6 juni 2015 // 4 Reacties

‘s-morgens vertrokken naar Henarathgoda Botanic Garden bij Gamphaha botanische tuin. Het was een rit van 2,5 uur. Eenmaal aangekomen brak de hel los. Een echte moesson-regen streek neer over dit gebied en zo te zien zou het voorlopig echt niet [...]
  • Donderdag 4 juni dagje Colombo

4 juni 2015 // 2 Reacties

‘s-morgens met de bus naar het busstation  van Negombo. Vandaar met de Highway Express bus naar Colombo. In Colombo eerst een heel eind gewandeld naar het oude gerechtsgebouw. Ook het hiernaast liggende nieuwe in Chinese stijl gebouwde heb ik [...]
  • Woensdag 3 Juni

4 juni 2015 // 0 Reacties

Na de vermoeiende dag van gisteren een rustdag voor vandaag.  ‘s-middags heerlijk in de schaduw van het zwembad gezeten. Doordat ik toch iets te vroeg naar het strand ben gegaan om heerlijk langs de vloedlijn te lopen zag ik ‘s-avonds [...]
  • Dinsdag 2 juni Kandy

2 juni 2015 // 5 Reacties

Ik heb mijn wekker gezet op 5:00 uur. Midden in de nacht werd ik wakker. Op mijn horloge zag ik dat het pas 3:00 uur was. Dat gaf een heerlijk gevoel om nog twee uurtjes verder te kunnen slapen. Om 5:00 uur liep de wekker af en ik moet eerlijk [...]
  • Maandag 1 juni dagje Chilaw

1 juni 2015 // 0 Reacties

Vandaag was het de bedoeling om vroeg op te staan wat mij ook wel lukte. Om 7:05 was ik aan het ontbijten. De manager kwam belangstellend vragen waar vandaag de reis naar toe ging. Naar Kandy vertelde ik hem. Hij vertelde toen dat ik dan misschien [...]
  • ‘S-morgens zou ik om half 10 opgehaald worden door een tuk tuk om de mis bij te wonen in de Engelse taal. Volgens de receptie was er om die tijd een kerkdienst. Ik kwam al om kwart voor tien aan. In de kerk zat een kinderkoortje te oefenen. [...]
  • Zaterdag 30 mei bezoek aan het Nederlands welkom dorp. Geschiedenis van het FHP en het Welkom Dorp Oprichter Herman Steur, vishandelaar uit Monnickendam, ging in 1979 naar Sri Lanka om een garnalenpellerij op te zetten. Tijdens zijn verblijf kwam [...]
  • Vrijdag 29 mei

30 mei 2015 // 2 Reacties

Vandaag wilde ik met de fiets naar het welkom- dorp van Herman Steur.   Zo lekker als het eruit zag zo was het ook Dit is alles wat er overgebleven is Ik had de wind flink tegen en de zadelpijn van gisteren was nu ook goed te voelen. De route voor [...]
  • Donderdag 28 mei

29 mei 2015 // 1 Reactie

Voor vandaag en morgen heb ik een fiets gehuurd voor 1000 rupies voor twee dagen.  De bus is goedkoper maar een stukje beweging zal beter zijn. Grapje. Zo kom je nog sneller met mensen in contact die ook heel behulpzaam zijn en vooral vriendelijk. [...]
  • Woensdag 27 mei

29 mei 2015 // 5 Reacties

Vanmorgen na het ontbijt de bus naar Kochchikade genomen. Dit is richting het noorden. Het eerste traject ging langs de kust. Zoals altijd een betoverend plaatje en in de bus de natuurlijke airco door het open raam. Wederom hele mooie vissersbootjes [...]
  • Dinsdag 26 mei

29 mei 2015 // 2 Reacties

Ik heb vannacht goed geslapen. Soms werd het echter te warm en werd ondanks de draaiende fan de airco maar weer even aangezet. Vandaag voor het eerst de tijd genomen voor het ontbijt. Dat werd dus ook weer mijn eerste “Sri Lankan [...]
  • Maandag 25 mei Kadewela

26 mei 2015 // 3 Reacties

sorry dit is wel een heel lang verhaal geworden Vanmorgen begon de dag heel hectisch. Ik had gisteravond nog met Dulani en haar familie afgesproken om omstreeks 11:00 in Kaduwela busstation te zijn. Vandaar uit zouden we samen de bus pakken naar een [...]
  • 24 mei zondag aankomst Sri Lanka

24 mei 2015 // 1 Reactie

Het vertrek zaterdag vanuit Doetinchem met de trein is allemaal goed verlopen. Onze dochter Nandani heeft mij naar het treinstation gebracht waar ik met de trein van 08:25 ben vertrokken. In Arnhem had ik mooi gepland ook meteen aansluiting met de [...]
  • Mijn reisvoorbereiding

21 mei 2015 // 0 Reacties

Mijn reisvoorbereiding gisteren eindelijk afgekregen en is te vinden onder “mijn reizen” en [...]
  • 23 mei 2015 Vertrek naar Sri Lanka

3 mei 2015 // 1 Reactie

Vandaag ga ik opnieuwe naar Sri Lanka. Dit keer voor de achtste keer. Dit keer is het de bedoeling om het noorderlijk deel van dit paradeiselijk eiland te gaan bezoeken. [...]

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.