Laatste nieuws

Zondag 23 juli 2017 kerkdienst Galle, Mirissa en Matara

Katholieke kerk te Galle

Vanmorgen heb ik na het ontbijt de bus genomen naar de kerk in Galle. Na afloop van de dienst gaf de priester iedereen een hand.

Hierna ben ik teruggegaan met de bus naar het hotel. Hier heb ik de korte broek weer aangedaan en de bus naar Mirissa genomen. Dit is echt een toeristenplaats.

Hier waren nog leuke kettingen te koop. Echt handwerk.

Voor Tiny is er nog een mini Aldi. Net als bij ons dus.

Opeens begon het te regenen en binnen tien minuten was het ook al weer droog. Vervolgens nog even de bus naar Matara genomen en daar bij het begin van de stad al uitgestapt en zo enkele kilometers gelopen naar het centrum. Allereerst het Star fortress bezocht dat ooit door de Nederlanders gebouwd is ten tijde van de VOC (Verenigde Oost Indische compagnie).

Binnen was een leuk museum waar veel oudheidkundige spullen waren te zien. Buiten in de slotgracht zaten een aantal schildpadden.

Verder ging het langs een aantal stalletje met fruit, kaneel en handgevlochte mandjes naar de Nederlandse gereformeerde kerk.

Deze zat helaas op de zondagmiddag op slot.

Ook kwam ik nog een lesauto tegen waarbij de leerling het achteruit bochtje aan het oefenen was. Misschien wel iets om de volgende keer ook te gaan doen.

Op de terugweg heeft kennelijk de buschauffeur van de bus waar ik in zat iets niet goed gedaan en werd door de politie gesommeerd om te stoppen. Ik zou niet weten waar hij op betrapt is. Ik doe het hem in iedergeval allemaal niet na. Om 18:15 uur net voor het donker worden was ik weer terug in het hotel.

6 Reacties op Zondag 23 juli 2017 kerkdienst Galle, Mirissa en Matara

1. Dory Piepers-Wennekes // 25 juli 2017 op 18:07 //

Hoi Broer, Ik heb je verslagen met veel plezier gelezen. Ik heb er van genoten en vind het leuk dat je het fijn hebt gehad.
    Morgen weer naar huis, zal toch wel blij zijn als je er weer bent.
    Groetjes Dory

2. Wil Bultink // 24 juli 2017 op 09:48 //

Wat moet het een fijn gevoel geven dat je na 4 weken vakantie weer terug keert en in de wetenschap dat er iemand op je wacht.
    Een goede vlucht.

• Dank je Wil

• Dory Piepers-Wennekes // 25 juli 2017 op 18:03 //

Hallo Wil, Wat leuk dat je de reisreportage van mijn broer volgt. Je bent uit onze woonplaats vertrokken naar elders. Hoe is het met jou?
      Groetjes Dory

3. Hoi Stef, wat een prachtige foto’s heb je weer gemaakt, ontzettend leuk om te zien. Morgen denk ik een rustdag en Dinsdag ga je weer vertrekken en dan zit je 4 weken vakantie er weer op, met heel veel herinneringen. Elke keer als je naar Sri Lanka gaat maak je meestal wel weer iets bijzonders mee. Achteraf is het ook wel weer snel gegaan, maar ik zou weer heel blij zijn dat je weer thuis komt.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.