Laatste nieuws

Donderdag 6 juli 2017 Op weg naar Kirinda

Vandaag gaat het backpacken naar Kirinda. Om 9:15 zou mij een tuk-tuk ophalen bij het hotel en mij dan voor 600 rupies naar het busstation van Galle zou brengen waar ik bus 32 met de richting Katharagama zou gaan nemen. Toen de tuk-tuk chauffeur mij ophaalde vertelde hij dat ik beter de trein in Ahangama kon nemen richting Matara om vervolgens daar de bus richting Katharagama te nemen.

Dit maar zo gedaan maar aangekomen in Ahangama kon het nog 1 uur duren voordat de trein komt. Tevens navraag gedaan of deze trein ook in Koggala of Habaraduwa had gestopt. Dit was het geval oftewel de tuk-tuk driver had me gewoon bij het station in Koggala kunnen brengen voor de trein. Nu moest ik 500 rupies betalen. Zo zie je maar weer je moet hier alles dubbel checken. Het viel me even tegen maar gaan nu weer vrolijk verder wachtend op de trein naar Matara. Uit de richting Matara stopte nog een trein die naar Colombo gaat. Hierin zaten twee Europees uitziende dames. Natuurlijk nog even gezwaaid naar hun.

Vanuit Ahangama zou de trein om 10:15 vertrekken naar Matara maar toen hij er omstreeks deze tijd nog niet was even geïnformeerd bij de stationschef die vertelde dat de trein net vertrokken was en dat het nog wel een half uur kon duren. Dit komt mij allemaal weer bekend voor en kan mij hier goed bij thuis voelen. Op zo'n stationnetje is altijd wel wat te zien. Hier bijvoorbeeld hoe de schilder zijn best doet om de muren met muurverf een fris kleurtje te geven. Uiteindelijk kwam de trein en stapte ik in met mijn treinkaartje van 40 rupies.

Nu ging het richting Matara. Maar wat deed de trein nu. Hij rijdt precies de andere kant op. Toch de verkeerde trein te pakken omdat het hele schema daar nu niet meer klopte. Volgens een medepassagier was het enkel en alleen om via een wissel van treinspoor te kunnen gaan wisselen. In Matera aangekomen zou het nog een stukje lopen zijn naar het busstation maar met mijn ongekend zware grote rugzak heb ik daar de bus richting busstation gepakt. Op dit busstation had ik zelf geen zin meer om uit te zoeken waar mijn bus stond richting Tissamaharama. Dus even gevraagd bij de info. Hij zou helemaal vooraan staan aan de hoek. Inderdaad daar stond hij. Ik had een mooi plaatsje aan het raam en de reis kon weer beginnen. Reiskosten voor deze verre afstand was 152 rupies. Onvoorstelbaar. Om 15:00 kwam de bus in Tissamaharama aan waar ik de bus nr 540 naar Kirinda kan nemen.

Ik zie hem staan maar omdat die zo afgeladen vol is wacht ik liever op de volgende. Ik ben het wachten nu immers wel weer gewend. Al met al ben ik nu toch al 6 uur onderweg en is het toch een goede keuze geweest om voor de volgende doorreis naar Ella eerst een hotel in Kiranda te nemen en niet om meteen door te reizen. Moet toch een beetje aan mijn leeftijd denken toch. Afstand van Tissamaharama naar Kirinda is ongeveer 10 kilometer. Dus dat is niets in vergelijking wat ik al heb achtergelaten. Om half vijf lokale tijd kwam ik bij mijn hotel aan.

Om 6 uur kan ik in dit hotel waar ik de enige gast ben gaan eten. Daarna is het donker en dan kan ik niet zoveel meer gaan ondernemen.

6 Reacties op Donderdag 6 juli 2017 Op weg naar Kirinda

1. Wil Bultink // 7 juli 2017 op 13:15 //

Het eten ziet er goed uit. Als het ook zo smaakt als het eruit ziet belooft het een verrukkelijk uurtje schransen. Ik wens je daarbij een smakelijk eten. Groetjes Wil.

2. Elise Wassing-Wanders // 6 juli 2017 op 13:46 //

Hoi Stef, ja dat klinkt allemaal heel bekend in de oren haha. Het klimaat is er ook naar om je nergens druk over te maken. En als je dat wel doet kun je beter niet op die manier gaan reizen. Maar net wat je zegt op die manier kom je in contact met de leukste dingen. En daar ben jij juist naar op zoek!
    Heel veel plezier weer! Groetjes, Elise

• Klopt Elise dit is voor mij de enige manier om heerlijk te genieten door de combinatie van contacten maar ook van deze oh zo mooie natuur

3. Hallo Stef. Leuk om je bericht weer te lezen. Met de Srilankanen weet je het maar nooit, dat is altijd alzo geweest. ?? ?Het zal nooit beter worden. Vanavond hoor ik wel meer hoe verder deze dag is verlopen.

• We raken er aan gewend. Ben nu in Tissamaharama en heb het verslag nog een stukje aangevuld. Liefs

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.